Wednesday, September 25, 2013

Hari Bersejarah

Alhamdulillah.. Dengan sekali lafaz, saya sah menjadi isteri kepada Saufi bin Yazid pada 1 Mac 2013 (Jumaat) jam 10.00 pagi..

Pengalaman??

Huh! Fuh!

Debaran tak payah cakaplah.. Malam sebelum nikah tu dah berdebar dah.. tengok semua sedara mara tengah packing goodies, selesaikan tugas buat hantaran, touch up sana, touch up sini.. Memang berdebar sangat-sangat.. Lagi-lagi bila inilah majlis perkahwinan pertama bagi keluarga saya.. Fikiran ni asyik fikir apalah jadi lepas ni.. jadi isteri oranglah! hehe over sangat ok!

Majlis nikah dan bersanding saya adalah bersama-sama dengan adik saya.. Kira kahwin serentak lah.. jimat kos gitu.. sekali keluar duit.. Tak payah tahun ni buat saya.. tahun depan buat adik..

Saya nikah di Masjid At-Taqwa, Paroi, Seremban.. Tok kadi yang nikahkan.. Wali iaitu Ayah saya tak dapat nak nikahkan.. Adik-adik tak bawa spek mata dia.. Kesian ayah.. Kalau tak mesti lagi berdebar en.hubby kite...

Sebelum nikah tok kadi bagi tazkirah sikit.. mungkin untuk hilangkan nerves uollsss.. Masa tu belum sebak lagi.. cool bebeh... Soalan cepu cemas pun taklah susah sangat.. mudah je.. hahaha...

Dalam debaran, imam lafazkan ijab.. dan en.hubby pun lafazkan Kabul... saat dinantikan telah tiba... jeng..jeng...jeng...

Imam Tanya saksi.. sah? dan saksi jawab sah! Alhamdulillah... bergenang air mata saya masa tu.. sebak, gembira, sayu, rasa tak percaya.. 8 tahun berkenalan dan bercinta.. pelbagai rintangan dihadapi.. akhirnya kami disatukan dengan ijab & Kabul..


Masjid At-Taqwa, Paroi, Seremban
 
Ruang dalam masjid

Kautim apa tu dengan tok kadi?

Wakil 2 keluarga.. Kiri belah Johor & Kanan belah Sseremban

Tazkirah sebelum nikah

Tok kadi & Wali


Debarrrrr

Alhamdulillah

Solat syukur oleh en.hubby

Penyerahan Mas Kahwin

Ayah

Mama

Halal dah! Boleh pelok.. haha

Love u sayang

Ikatan Dunia & Akhirat

In Shaa Allah
 

No comments: